Podsumowanie Akademii Kompetencji 2024

19 Partnerów, 293 osoby uczestniczące w warsztatach i webinarach, 46 godzin zajęć. Tak w skrócie wyglądała Akademia Kompetencji 2024. Między 15 a 26 kwietnia zaprosiliśmy Was do udziału w największym wydarzeniu szkoleniowym na Uniwersytecie Łódzkim.

Akademia Kompetencji to 18 lat doświadczeń. Od 2006 roku - wspólnie z Partnerami - zrealizowaliśmy 849 warsztatów, z których skorzystało ponad 13 000 osób. Kilka dni temu zakończył się tegoroczny wiosenny maraton szkoleń. Pora na podsumowanie. 

Nowości 

W tegorocznej edycji wydarzenia pojawiło się kilka nowości.  

Po raz pierwszy zaprosiliśmy Was na warsztaty programowania, zajęcia poświęcone sztucznej inteligencji czy praktyczne ćwiczenia UX. 

Testowaliśmy też nowy format - krótkie, wiedzowe webinary, o które część z Was prosiła w badaniu potrzeb szkoleniowych.

Jak pracowaliśmy? 

Wszystkie zajęcia startowały o 10.00. Webinary trwały maksymalnie 1,5 godziny, warsztaty: od 2 do 4 godzin. Równolegle odbywały się dwa wydarzenia: zajęcia stacjonarne w sali szkoleniowej przy Lumumby 14 oraz spotkania online, realizowane na platformie MS Teams. 

Tematyka spotkań 

Program Akademii Kompetencji 2024 był bardzo zróżnicowany. Dostaliśmy około 60 propozycji tematów od firm i organizacji. Wybierając finałową 20, staraliśmy się znaleźć balans między odpowiedzią na wyniki badania potrzeb szkoleniowych, a przygotowaniem propozycji, z których będą mogły skorzystać wszystkie zainteresowane osoby, niezależnie od wydziału czy kierunku studiów. 

Ostatecznie udało się zrealizować 19 zajęć: 9 warsztatów stacjonarnych i po 5 webinarów oraz warsztatów online. Ze względu na chorobę trenerki musieliśmy odwołać jedne warsztaty – liczymy, że uda się nam zrealizować je w innym terminie (zwłaszcza, że zebraliśmy komplet na liście zapisów i liście rezerwowej). 

Poniżej - lista tematów, które poruszaliśmy w tegorocznej edycji wydarzenia: 

🚩Mastering Domain-Driven Design: Practical Workshop for Application 

🚩Negocjacje i trudne rozmowy 

🚩 Zarządzanie projektami z elementami LEAN 

🚩 Autoprezentacja i wystąpienia publiczne 

🚩 Sztuczne inteligencje jako narzędzia do dezinformacji 

🚩 Excel w biznesie 

🚩 Prezentacje i wystąpienia publiczne 

🚩 Odkryj tajniki programowania w języku Java 

🚩 Design Sprint – dynamiczna metoda rozwiązywania problemów produkcyjnych i testowania koncepcji w Corningu 

🚩 LinkedIn Tips – odkryj potencjał swojego profilu 

🚩 Public Relations 

🚩 Wprowadzenie do projektowania interfejsów użytkownika z wykorzystaniem narzędzia Figma 

🚩 Umiejętności międzykulturowe a praca w korporacji 

🚩 Dlaczego Arkusze Google są lepsze od Excela? 

🚩 Wywieranie pozytywnego wpływu - tajniki motywacji 

🚩 Prawo pracy. Co dobrze wiedzieć zanim zaczniesz staż lub pracę? 

🚩 AI w praktyce: Odkrywaj, Automatyzuj, Rozwijaj 

🚩 Don’t waste your time – facilitate your meetings! 

🚩 Chindogu - japońska sztuka tworzenia rozwiązań prawie bezużytecznych 

Partnerzy 

Założeniem Akademii Kompetencji jest ścisła współpraca z organizacjami, które dzielą się wiedzą i umiejętnościami z osobami, biorącymi udział w wydarzeniu. Spotkania są nie tylko okazją do wymiany doświadczeń, ale też - w wielu przypadkach - szansą na lepsze poznanie firm i instytucji. 

W 2024 roku warsztaty i webinary w ramach Akademii Kompetencji realizowali: 

ABB, Adaptive Solutions & Advisory Group, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Atlas sp. z o.o., Commerzbank oddział w Łodzi, Corning Optical Communications, Danone, Design Thinking Institute, Eviden Poland R&D Sp. z o.o., EY, Goodylabs, Grupa SET Sp. z o.o., HSS Work Sp. z o.o., Krotoski sp. z o.o., Philips Polska, PwC Polska, Sklepy Komfort S.A., Sollers Consulting Sp. z o.o., Szkoła Programowania Codeaccess oraz Wella Company.   

Dziękujemy! 

Wyniki ankiet 

Po zajęciach prosiliśmy o wypełnienie krótkiej ankiety ewaluacyjnej. Pytaliśmy w niej o ocenę kilku aspektów zajęć, mocne strony i obszary do rozwoju. 

Odpowiedzi udzieliło 169 osób (57% wszystkich uczestniczek i uczestników Akademii Kompetencji 2024). 

Średnie oceny

Poniżej - średnia ocena dla poszczególnych aspektów warsztatów i webinarów (skala 1-10): 

Na ile spotkanie spełniło Twoje oczekiwania? ➡️ 8,54 

Czy prowadzący byli przygotowani merytorycznie do przeprowadzenia zajęć? ➡️ 9,44 

Na ile proponowane treści były dla Ciebie atrakcyjne? ➡️ 8,71 

Czy warsztaty były przygotowane profesjonalnie od strony organizacyjnej? ➡️ 9,27 

W jakim stopniu odczuwasz przyrost kompetencji w stosunku do początku zajęć? ➡️ 7,81 

Czy polecił(a)byś zajęcia znajomym? ➡️ 8,57 

Nowa wiedza

Ankieta ewaluacyjna zawierała 3 pytania otwarte. W pierwszym z nich pytaliśmy o to, czego nowego udało się Wam nauczyć dzięki zajęciom. Poniżej - przykładowe odpowiedzi: 

💬 Rodzaje negocjatorów, dowiedziałam się jakim typem negocjatora jestem, jakie pytania zadawać podczas przeprowadzania negocjacji. 

💬 Techniki radzenia sobie ze stresem przed wystąpieniami, techniczne porady dotyczące tworzenia prezentacji. 

💬 Dowiedziałam się czym jest LEAN. 

💬 Praktyczne rozbrojenie Excela, ale napewno do przećwiczenia samodzielnie w domku. 

💬 Poznałam nowe strony umożliwiające pracę z AI oraz poznałam techniki weryfikacji informacji i ich źródeł. 

💬 Dowiedziałem się więcej na temat rodzajów umów oraz w jaki sposób funkcjonuje urlop płatny. 

💬 Masy przydatnych funkcji i tricków, które należy stosować, aby rozwijać swój profil na LinkedIn. 

💬 Strukturyzowania pomysłów, które pojawiają się na całym etapie pracy. 

💬 Jak działa Figma, jak pracuje designer interfejsów. 

💬 Odkryłem część siebie, było to niezapomniane doświadczenie. 

💬 We have learned about the basics of using domain driven design. 

Mocne strony

Drugie pytanie odnosiło się do kwestii, które najbardziej podobały się Wam w zajęciach. Poniżej - losowe informacje zwrotne: 

💬 Prosty i zrozumiały przekaz, czytelne prezentacje. 

💬 Omawianie definicji na podstawie przykładów. 

💬 Pani prowadząca chętnie odpowiadała i zachęcała do zadawania pytań. Tłumaczyła wszystko w sposób jasny i zrozumiały. 

💬 To, że zajęcia nie miały formy wykładowej. 

💬 Kreatywna grupa osób, wzajemna inspiracja i wymiana pomysłów, wszystkiw traktowane na równi - każdy członek w zespole jest taak samo ważny. 

💬 Bardzo praktyczny charakter, nauka od podstaw, pomoc ze strony prowadzącego. 

💬 Dla mnie super ze były to zajęcia po angielsku, dzięki temu można było się osłuchać więcej z językiem. 

💬 Prowadzący pomagał rozwiązać problemy jak komuś nie wychodziło. 

💬 Bezstresowe prowadzenie zajęć - jeśli ktoś nie chciał włączyć kamery, czy mówić przed cała grupą to nie musiał tego robić. 

💬 Nice atmosphere. 

Pomysły na usprawnienia

W ostatnim pytaniu prosiliśmy o wskazanie obszarów do rozwoju. Zwracaliście uwagę na różne wątki - od nowych tematów, przez sposób prowadzenia zajęć i kwestie organizacyjne, po zmiany w konkretnych warsztatach i webinarach. Poniżej - kilka sugestii z ankiet: 

💬 Myślę, że ciekawym pomysłem byłby warsztaty, podczas których można by było poćwiczyć różne techniki negocjacji. 

💬 Dłuższe spotkania w celu przekazania jeszcze większej ilości wiedzy. 

💬 Mniej rozmowy o firmie, więcej części praktycznej i może dłuższy czas bo 2 h to mało. 

💬 Więcej ćwiczeń, mniej teorii. 

💬 Nagrywać warsztaty w których pokazywane są krok po kroku operacje tak, aby można było później do tego wrócić i to przećwiczyć. 

💬 Udostępnić kawę. 

💬 Późniejsze godziny szkoleń, nawet nie wieczorne, tylko chociaż popołudniowe. 

💬 Zmiana lokalizacji warsztatów na ładniejsze i bardziej przystępne (na przykład posiadające okna). 

💬 W przypadku warsztatów, dokładniej opisać co na nich będzie się działo oraz dla kogo będą one przydatne. 

💬 Put the water cooler in the building so people would be able to drink water during the 2:30 hours workshops. 

Dodatkowe komentarze

Ankieta dawała możliwość dodania komentarza. Blisko 30 osób skorzystało z tej możliwości - poniżej losowe wypowiedzi: 

💬 Fajnie i ciekawie poprowadzony webinar. Dziękuję za możliwość uczestnictwa. 

💬 Miejsce dostosowane do podłączenia laptopa i możliwość korzystania w trakcie warsztatów. 

💬 Dziękuję za warsztat! 😊 

💬 Trochę większą czcionkę w prezentacji. 

💬 Brawa dla prowadzących. Potrafią zaciekawić, zainspirować i odpowiedzieć na każde pytanie. 

💬 Chcę wiedzieć więcej o bieżących problemach, a nie tylko o sukcesach. 

💬 Chętnie bym dowiedziała się więcej dokładnych inf. jak rozmawiać z osobami danego kraju. Czego np. koniecznie się wystrzegać itp. 

💬 Myślę, że warto przed warsztatami upowszechnić numer kontaktowy do osoby zajmującej się organizacją ze strony Biura Karier, żebym w sytuacjach kryzysowych obie strony mogły swobodnie się komunikować i szybko rozwiązać problem 😊 

💬 Bardzo mi się podobało. 

💬 Więcej takich praktycznych zajęć w zakresie IT. 

Kiedy spodziewać się zaświadczeń? 

Zamknięcie dwóch tygodni warsztatów i webinarów nie oznacza końca prac nad Akademią Kompetencji.  

W najbliższych dniach siadamy do sprawdzania list obecności i przygotowywania pierwszych zaświadczeń. Obiecaliśmy ich wysyłkę do końca semestru letniego 23/24 i zamierzamy dotrzymać tego terminu. Równocześnie przypominamy, że warunkiem otrzymania zaświadczeń jest udział we wszystkich zajęciach, na które się zapisałyście/zapisaliście. Osoby, które opuściły którekolwiek ze spotkań (i nie dały nam znać) nie otrzymają zaświadczeń - również z tych warsztatów i webinarów, na których były obecne. 

Z czego jeszcze warto skorzystać? 

Akademia Kompetencji 2024 za nami, ale to tylko jedna z wielu możliwości, które dla Was przygotowaliśmy. 

W najbliższym czasie zapraszamy między innymi na: 

🔸Ideathon, czyli konkurs, w którym zespoły studenckie i doktoranckie wypracowują rozwiązania odpowiadające na kluczowe wyzwania społeczne i środowiskowe zgłaszane przez otoczenie zewnętrzne. W puli nagród czeka 40 000 zł. Zgłoszenia do 10 maja (SZCZEGÓŁY).

🔸Kolejne spotkanie w ramach Studenckich Czwartków - naszego popołudniowego cyklu warsztatów. 16 maja przyjrzymy się bliżej stylom myślenia FRIS® (ZAPISY).

🔸Weekendowe warsztaty z Biurem Karier UŁ. 18 maja wypada pracująca sobota na UŁ i uznaliśmy, że wykorzystamy tę okazję do sprawdzenia, czy znajdziemy grupę chętnych osób do weekendowej pracy nad swoimi kompetencjami (WIĘCEJ INFORMACJI WKRÓTCE). 

Ponadto, na bieżąco możecie korzystać z konsultacji kariery, szybkiej weryfikacji CV, symulacji rozmów kwalifikacyjnych, doradztwa ds. przedsiębiorczości oraz masy innych rzeczy, które organizujemy. Wszystkie te możliwości znajdziecie na naszej stronie internetowej (w tym – SZKOLENIOWE AKTUALNOŚCI).

Jeśli podoba się Wam to, co robimy – dajcie znać na naszych social mediach (a przynajmniej dodajcie nas do obserwowanych na LinkedInie, Instagramie i Facebooku).